duminică, aprilie 13, 2008

parc

Copilul meu se joaca in parc in nisip, la locul de joaca pentru copii. La locul de joaca pentru copii vin multi copii, cu parintii / bunicii lor care fumeaza. Vineri, timp de 2 ore, cat am stat la joaca, am rugat cinci (5) astfel de persoane sa-si ia mucurile de pe jos si sa le duca la cos. Toti s-au executat mormaind si cu ochii in pamant.
Cu toate astea, Lucretia se joaca in nisip cu mucuri de tigara, pungi de snakcsuri si caca de caine.
Ce sa fac?
1. Sa ma retrag: Sa plec intr-o tara in care locurile de joaca sunt mai curate si parcurile muuult mai multe. Olanda e asa.
2. Sa ma izolez: Sa ma mut la curte si sa imi fac propriul meu nisipar.
3. Sa fac campanie: politia comunitara, sanepid, ong-uri. Nu mai pot, lipsa de rezultate ma darama complet si mi s-a terminat energia rezervata chestiunilor sociale. Impuscati-ma, nu mai vreau sa ma cert sau sa imping oamenii sa isi faca treaba impotriva vointei lor.

Ce sa fac?

UPDATE
Am intrebat la Politia comunitara ce ma sfatuiesc ei sa fac. S-au uitat la mine ca la farfurii zburatoare. Deci, revin, nu pot face nimic. In momentul in care esti nemultumit de un serviciu, o situatie, etc, ai doua variante: voice sau exit. Se pare ca totul ma indeamna spre exit.

7 comentarii :

  1. Oaie spunea...

    uite, eu nu sunt de parere ca trebuie sa faci morala parintilor si bunicilor care arunca mucuri de tigara pe jos. de fapt nu cred ca ai de vorbit ceva cu ei, ca doar nu le poti face tu educatie daca parintii lor nu s-au priceput.

    mie cel mai corect lucru mi se pare sa chemi politia. legea e scrisa, politia trebuie sa o aplice, tu doar trebuie sa sesizezi organul :). filmeaza cu telefonul mobil pe unul care arunca mucul pe jos, cheama politia, arata-le filmuletul si vezi daca il amendeaza. Daca nu, reclami politistul la superiorii lui etc...

    dupa prima amenda data ala de a fumat s-ar putea sa aiba o jena data viitoare cand fumeaza. si ceilalti care au vazut scena.

  2. Oaie spunea...

    si aia cu mutatul la curte e buna, chiar daca nu ai probleme cu mucurile de tigara.

    eu m-am muta la curte din principiu.

  3. Oaie spunea...

    stateam si ma gandeam cum ne lovim noi de nesimtirea din jur. in metrou pe locurile pentru batrani si femei gravide stau niste barbati al caror telefon suna manele, pe strada vezi cum oamenii arunca pe jos mucuri de tigara si cutii goale de carbogazoase, de multe ori chiar de la geamul masinii pe care o conduc sau de la balconul unde locuiesc, la mall pe locurile pentru handicapati stau numai super jipane care costa cat apartamentul meu, si daca o tin tot asa te plictisesti si nu mai ai rabdare sa citesti care e ideea.

    IDEEA e: www.nesimtiti.ro, sau mitocani.ro, sau asa ceva, pe care fiecare posteaza poze, filmulete cu oameni nesimtiti, cu fetele lor, cu numarul de la masina, cu gesturile si mitrocaniile lor. Care astfel devin publice, si cu cat sunt mai multe cu atat devin mai publice, si copilul o sa isi vada tatal pe net cum se pisa beat pe o masina, sau cum arunca seminte pe jos, si o sa il vada si colegii de servici cum o comite si in felul asta macar ii cunoastem si noi pe astia, stim cine sunt, ii identificam, putem sa le batem obrazul pe strada, sa ii dam la ziar si la tv, sa ii vada toata lumea cat sunt de mitocani, si ii poate amenda si politia.

    ce zici?

  4. Miruna blogs spunea...

    ma bag. dar cu multa lamaie si promisiuni ca-ti mai vine o idee si pentru ceva asa de frumos de ne trece greata.
    mitocani.ro e liber si e mai bun decat celalat.
    Avem de cumparat domeniul; gandit site-ul; facut site-ul (stiu eu un baiat care ne ajuta); promovat site-ul.

    Gata.
    Stii de unde si cum il cumparam? - prefer plata prin card :)

  5. Anonim spunea...

    @miruna, exact despre asta scriu si eu, ma deranjeaza aceleasi lucruri. Numai ca eu inca n-am avut curaj sa le spun sa-si puna mucurile la cos.

    sunt firme care vand domenii si la multe poti plati prin card

  6. Anonim spunea...

    eu sunt de parere ca e si de datoria noastra sa le atragem atentia celor de pe strada sa se comporte. E posibil ca uni efectiv sa nu faca legatura.

    De exemplu, la iulius mall timisoara langa locul de joaca al copiilor sunt amplasate baruri unde se poate fuma :copii se joaca iar langa parintii stau la bar si fumeaza si evident copii inhaleaza fumul -> oare parintii fac legatura ?

    Eu le mai comentez unora sau altora : de exemplu celor care isi fac nevoile pe strada desi la nici 3 min de ei ar fi fost un wc public.Mai reclam taqximetristi dar sincera sa fiu, trebuie sa recunosc ca uneori mai incasez injuraturi.

  7. Anonim spunea...

    good start