marți, octombrie 16, 2007

Sibiu plus

Am fost la Sibiu de joi pana duminica. Ultima oara trecusem pe acolo acum doi ani si mi s-a parut foarte frumos schimbat. Daca datile trecute parea demn dar trist, acum era doar linistit, si-a gasit un echilibru care reuseste sa calmeze si un bucurestean agitat. Ovidiu mi-a parut putin dezamagit - nu a gasit efervescenta pe care o astepta de la "capitala europeana a culturii", dar imi inchipui ca pentru asta ar fi trebuit sa mergem asta vara.

Centrul este cochet, multe case si-au revenit din paragina groaznica (nu m-am intrebat ce se ascunde in spatele fatadelor si portilor restaurate, pentru ca eram in vacanta), detaliile sunt bine puse la punct (banci foarte frumoase, cosuri de gunoi fara urma de agresivitate, suporturi pentru biciclete frumos plantate). Lumini si fantani.

Multe cafenele - un pic suparator de pustii, dar sa dam vina pe vreme. Bine de tot am mancat la Kristal - paste si lasagna excelente, un vin decent si cafele bune. Si ne-a mai placut la Cafe Redal, chiar "pe centru", adica pe Balcescu - un asa loc ne lipseste in Bucuresti, sa ne bem cafelele duminica. Si sa mancam un strudel cu mere, cu inghetata.

Am vazut cateva frumoase expozitii - fotografie, arhitectura, sibiu. Si am sarit festivalul de jazz, din pricina cortului in care se intampla. Ne faceam curaj in fiecare zi, dar ne-am dovedit prea lenesi pentru a incerca. Parea a fi prea frig, prea ud, ce sa mai, ne-am dat batuti.

Suvenirurile dedicate "capitalei..." sunt ok, punctele de informare numeroase si prietenoase.

Mai am de zis la "Sibiu minus", dar asta data viitoare.