miercuri, decembrie 19, 2007

CSR 2007

(3)
Desi ajutorarea cazurilor sociale este absolut necesara in lumea de azi, eu astept din ce in ce mai multe proiecte care sa se adreseze comunitatii intr-o maniera pro-activa, nu numai carpind necazurile. Asa ca imi plac proiectele care fac orasele mai frumoase, zilele mai placute si oamenii mai prezenti in propria lor viata.
(2)
Cred ca toti cei care fac, fac bine ca fac. Acum, cat de discret este comunicat brandul astfel incat sa se vada, dar sa nu tipe la tine, cum sa-ti alegi proiectele si cum sa ajuti cat mai eficace sunt lucruri cu care specialistii CSR din fiecare companie se vor obisnui, iar la anul va fi si mai si!
(1)
Companiile cele mai responsabile cred ca ar trebui alese cu niste cifre in fata (cat au investit in CSR raportat la cifra de afaceri proprie) si cu niste frumoase studii de impact. Desi este greu sa te hotarasti - e mai bun cel care a abordat o problema mai grava? Sau una care afecteaza mai multi oameni? Sau o problema care necesita ajutor de urgenta? Sau una care ar fi avut efecte negative pe termen mai lung?
Asa ca eu zic ca toti cei care au contribuit (in conditii decente ce pot defini faptele ca responsabilitate sociala si nu promovare pe spinarea unor necajiti) merita laude, recunoastere si incurajari.
Si voi mentiona doua proiecte care mi s-au parut foarte inspirate in 2007: Cel mai mult mi-a placut proiectul Citibank in care profesionistii au invatat 2200 de elevi de liceu "cum sa se fereasca de esecuri financiare, cum sa economiseasca, sa investeasca si cum sa administreze banii eficient." Un follow-up bun ar fi folosirea experientei Citibank pentru realizarea unui manual pentru orele de economie.
Una dintre companiile active in zona CSR in 2007 (si de cativa ani, deja) care imi apare mereu in cale cu proiecte utile si generoase este Vodafone. Cel mai simpatic imi este proiectul de reciclare a telefoanelor - un fel de bun simt la scara mare, inscriindu-se astfel in categoria celor care au grija sa faca curatenie dupa ei.

Admir proiectele din zona responsabilitatii sociale a corporatiilor. Pentru ca asta inseamna ca sefii lor inteleg ca pot schimba lumea. Iar o lume mai buna este - chiar daca nu direct si imediat reflectat in cifrele de afaceri - o lume mai profitabila pentru toti.

Si asa am (aproximativ) raspuns celor trei intrebari lansate pe www.responsabilitatesociala.ro.

Succes!

3 comentarii :

  1. Anonim spunea...

    Referitor la proiectul realizat de JA Romania si finantat de Citibank, multumim pentru aprecieri.

    Ce este important de stiut e faptul ca programul are la baza un manual dezvoltat cu mai multi ani in urma care se numeste "Banii si Bugetul" si care se preda in intreaga tara, in scoli si licee. Deci manulalul de care spuneai tu exista deja.
    Desi nu toate orasele beneficiaza deocamdata de voluntari din mediul de afaceri, toti elevii invata aceste concepte tot prin metode de tip learning by doing la orele de clasa.

  2. Miruna blogs spunea...

    Ma bucur ca manualul exista si este democratic pus la dispozitia orelor de economie. Nu trebuie decat sa speram intr-un numar cat mai mare de voluntari din mediul de afaceri, nu?

  3. Anonim spunea...

    Buna Miruna,

    Te invit sa participi la cea de-a doua editie a bilantului. Gasesti informatii la:

    http://www.responsabilitatesociala.ro/dialoguri/bilantul-responsabilitatii-sociale-pe-2008.html

    Marius