marți, decembrie 04, 2007

Lift

Azi mi-am amintit senzatia pe care am avut-o prima oara cand am coborat din lift la alt etaj decat cel la care locuiam. Totul era la fel, insa strain in acelasi timp, din pricina unor detalii pe care le puteam identifica abia la o a doua privire. Intelegeam din prima spatiul - familiar - si in aceeasi clipa fotografiam micile amanunte diferite (de genul eticheta de pe usa sau presul, butonul de la sonerie). Rezulta o mica spaima, care tinea pana cand fotografia era procesata si concluzia trasa: sunt la alt etaj.

Nu pot sa sufar lifturile. Mai ales pe cel de-acasa, e jegos, sinistru, periculos. Si de-aia incerc sa ignor timpul petrecut in el. Hm, cum ar fi sa-mi amintesc ce-am facut azi cand m-am dat cu liftul?

Exista o casa (poze aici si aici) facuta in jurul unui lift. E foarte frumoasa, facuta de Rem Koolhaas pentru o persoana invalida. Liftul devine o incapere in sine, care se plimba de la un etaj la altul in functie de dorinta de a schimba peisajul.

Lift.
si
Lift.
si
Lift.
si exista si lift mic de bucatarie. Cum sa fi tradus dumbwaiter altfel, desi exista un cuvant dedicat in limba romana (frantuzism, e adevarat)? Dar cumsa traduci lazy susan?