miercuri, ianuarie 23, 2008

morti diversi

A murit Heath Ledger. Si a murit si un vecin de-al meu de palier, un om batran care de cativa ani statea numai in casa si probabil in pat.
Pentru aceasta a doua ocazie va deranjez.
Omul a murit luni. Cand am ajuns acasa, pe palier era un steag cu icoana Sf. Pantelimon (oare din cauza cartierului?) pictata pe el si un stativ din acela inalt, ca la biserica, cu lumanari arzand. Cum sotia lui ne mai ajuta cu plata luminii, deci ne cunoastem, m-am dus sa zic si eu doua vorbe. In plus, am telefonat lui Ovidiu sa aduca extintorul din masina acasa, ca nu-mi venea sa le zic oamenilor ca putem sa luam foc cu totii. Despre faptul ca am innoptat cu mortul alaturi nu am avut nici un sentiment, ca mie mi-e frica de filmele de groaza, nu de mortii adevarati si, in plus, morti de tot. Asa. Ieri cand am ajuns acasa lumanarile erau si mai multe si aparuse prima coroana. Pe la 7 seara a inceput distractia. Vocile a 5-6 barbati care au discutat - pana pe la ora 12 noaptea - mai intai incetisor, apoi mai tare si la urma hahait (pe cuvant, se distrau) despre fotbal, masini si home improvements (Bricostore et comp) - lucruri pe care le-am auzit in ciuda eforturilor mele de a nu le auzi. Probabil femeile stateau doar in apartament sau nu vorbeau. Fumau si incepuse sa miroasa si la mine-n casa. Asta e, o data moare omul, nu era sa-i prigonesc pe cei ce-l privegheau (desi mai mult imi pazeau mie usa). Cand a venit Ovidiu acasa mi-a zis ca aveau bancute, comozi. Azi dimineata am trecut pana la lift printre coroane (am numarat vreo 7) si am remarcat ca mesajele (regrete, nelu si boby) erau scrise cu markerul, urat. Problema este ca bona copilei este deranjata de acest peisaj si nu vor iesi afara azi. Maine nici nu se va mai stii ca s-a intamplat ceva.
Concluzia este despre mine. Adica sper sa ma ingroape repede si fara mari ceremonii, nicio coroana cu flori de plastic si regrete scrise cu markerul; si cine vrea sa dea o petrecere dupa aia.