luni, noiembrie 12, 2007

firewalking

mi-am facut temele pentru blogoteque:

Prima data despre firewalking la noi am citit pe un blog respectabil, de om de cariera. A doua oara am vazut la stiri - nu mai stiu care post a prezentat in week-end o stire despre.

Eu am inteles asa: ca niste oameni, in mare parte de afaceri si de succes, s-au dus la un seminar despre autodepasire. Dupa o pregatire care a durat cateva ore, au fost pusi sa mearga desculti printr-o tava cu jaratec. In ideea ca, daca isi pun mintea, pot face ceva ce nu credeau posibil. In mod sigur marea smecherie sta in pregatirea consistenta dinainte, care ii mobilizeaza spre a-si depasi ceea ce ei percep ca fiind propriile limite.

Lectiile pentru traineri te invata sa 'inveselesti' grupul cu tot felul de mascari (in timpul carora oameni seriosi, unii mai veseli din fire, altii mai morocanosi, arunca cu portocale unii in altii sau mai stiu eu ce) sau sa folosesti jocuri diverse pentru a trage tot felul de invataminte. Probabil le-ati experimentat pe pielea voastra pe la team-building-uri sau training-uri de toate felurile. Am vazut traineri - foarte buni - care nu utilizeaza smecherii, dar au discursuri memorabile (Oaie, il mai stii pe americanul cu 'achieving greatness' de la sumuleu?). E adevarat, depinde mult si de cursanti, si de subiect.

Treaba cu mersul pe foc este o experienta puternica. Dar tot un joc de seminar. Poate oare sa te convinga sa gandesti altfel?

Si va intreb daca voi, oameni de succes, v-ati utiliza o zi la seminarul de firewalking, bungee jumping, lion taming? La mine nu e cazul, hm.