miercuri, noiembrie 21, 2007

Uninominal, dar cu cine votez?

Eu ma duc duminica la referendum. Pentru ca mi se pare ca daca tot ma intreaba, politicos ar fi sa-mi spun parerea. Si pentru ca, de data asta, spre deosebire de alte tipuri de alegeri, alte referendumuri, eu zic ca 1. e mai important pe termen lung, 2. o sa ne distram mai tare la alegeri de acum incolo cu uninominalul, 3. o sa ne distram si intre alegeri, ca-i putem trage de maneca pe ai nostri. Ma rog, intelegeti ca nu 'distractia' e de fapt esenta, ci puterea de a participa.

Eu sunt oarecum lamurita, cititind in comunicatul ProDemocratia despre cele doua sisteme. Mai am o singura problema: din ce spune ProDemocratia inteleg ca, in sistemul asumat de Guvern, la alegeri merg sa votez pe un singur buletin de vot. Din ce spune Base reiese ca proiectul Guvernului inseamna doua stampile, una pe un candidat, una pe o lista a unui partid. Diferenta este foarte importanta, tine de esenta sistemului electoral. Nu am timp sa ma apuc sa citesc integral proiectul. Voi incerca sa aflu cine are dreptate.

Update: Am trimis cateva mesaje, printre prieteni, cu intrebarea de mai sus. Deocamdata am o reactie: site-ul lui Basescu minte atunci cand spune "Alegatorul are de dat doua voturi - un vot pentru o lista propuse de partid si unul acordat unui candidat, la fel ca in sistemul majoritar pur."